Candidatura do BNG

1. FRANCISCO LEONARDO NIEVES RAJO

2. ANTIA NIEVES RODRIGUEZ

3. TAR LOPEZ LOPEZ

4. TANIA MIRAS LOPEZ

5. MARCOS TABOADA GARCIA

6. PAULA FERNANDEZ GARCIA

7. BENIGNO GONZALEZ GONZALEZ

8. AGUSTIN LOPEZ LOPEZ

9. MARINA FERNANDEZ EXPOSITO

10. MARIA JOSE SANCHEZ LOPEZ

11. XOSE MANUEL RODRIGUEZ MARTINEZ

SUPLENTES:

1. ROSA MARIA LOPEZ MENDEZ

2. JOSE ARMANDO FERNANDEZ RODRIGUEZ

3. JAIME NOGUEROL NOGUEROL

4. JOSE CARLOS JORGE RODRIGUEZ

5. MARIA DE LA PAZ FERNANDEZ VAZQUEZ

Cea de presentación da candidatura




Entrevista a Paco Neves, candidato a alcaldía do Saviñao


Recentemente a Asamblea do BNG escolleute como candidato á alcaldía; á veciñanza resultarialle moi interesante que nos falases un pouco de ti.

Nacín en Escairón pero aos 6 anos leváronme para Barcelona, onde grazas á tenacidade dos meus pais puiden rematar os estudos de Económicas. Sempre estiven vencellado á sociedade galega na emigración, que nos anos 60 viviu a chegada masiva de persoas do Saviñao. Desde esas datas nunca máis faltei do meu pobo nunhas vacacións e sempre coa mirada posta na miña volta para Escairón, de forma definitiva, cousa que conseguín aos 58 anos, cando me pre xubilei da Nestlé, onde desenvolvín a miña vida profesional, ocupando primeiramente o cargo de xefe de control de inventarios das delegacións comerciais da empresa, e posteriormente fun o responsable do deseño, seguimento e control dos procesos informáticos financeiros–contables.

Cales son entón eses motivos que te levaron ao BNG, e a representar esa postura ideolóxica que defende.

O meu amor por Galiza é de sempre. Nos anos 80 coñecín xente galega adscrita á ANPG. O que escoitaba nas conversas con eles fíxome reflexionar sobre a situación da Galiza. Establecín comparacións entre a ideas e actitudes que mantiñan os cataláns en defensa da súa lingua e a súa cultura coa que se levaba no noso país, diametralmente oposta. Nese intre percibín que a ANPG era un puntal indispensable para defender esas características que reflicten o noso feito diferencial. Tamén reflexionei de que o galego estivo condenado sempre á emigración, incluso en períodos recentes da nosa historia, froito dunha desidia gobernamental na defensa da nosa economía.

É nesta altura cando entras en contacto coa militancia do BNG.

Empecei a militar no BNG aos comezos dos 90. No ano 92 fun elixido responsable local do BNG en Catalunya. Esta tarefa desempeñeina ata o ano 2000.

Dende a túa incorporación ao BNG, que actividades desenvolvidas suliñarías como as máis representativas do teu traballo.

Durante a miña estadía en Barcelona destacaría varios aspectos, a saber: a profundización nas relacións institucionais cos centros galegos existentes en Catalunya para dar a coñecer o noso proxecto; tamén participei na creación dunha sección cultural do BNG para potenciar o coñecemento da nosa cultura; establecín contactos coa cúpula de ERC e de CiU, que se intensificaron a partir da Declaración de Barcelona; no período da miña responsabilidade ao fronte do BNG incrementamos a base de simpatizantes ata os 250 membros. Ao chegar a Escairón incorporeime á nosa asemblea e hoxe son o responsabel local. Tamén, pola miña raiz emigrante formo parte da Comisión nacional de migración do BNG.

Que accións e decisións pretendes activar dende a alcaldía.

O goberno municipal debe partir da premisa fundamental de achegarse á cidadanía, non estar á espera do que o cidadán/a lle veña propoñer ou reclamar; debe gobernar para todos e todas, facilitando información continuada das accións de goberno e de tódalas actividades e noticias que poidan ser de interese para éles. A miña idea é a de que os servidores públicos teñen que sair cada día á rúa cun libreto e un bolígrafo tomando nota das eivas e inquedanzas da cidadanía para facer unha base de datos e traballar na súa solución. Por outra parte, hai que garantir o máis alto grado de eficacia na atención aos nosos maiores e á nosa xuventude desde uns criterios de atención pública para aumentar a calidade dos servicios e minorar os custos. Tamén a cultura e o lecer son básicos para manter unha sociedade equilibrada e comprometida co seu espacio social; é necesaria unha atención específica nestes sectores, que abeiren a mercadotecnia imperante e promovan a imbricación cultural autóctona, sen desbotar, claro está aquelas propostas de calidade alleas. E por suposto, favorecer os programas de desenrolo económico e de emprego para evitar o despoboamento do noso concello.

Clamor social contra a lei de augas


Dentro da campaña informativa que está a desenvolver o BNG contra a lei de augas aprobada polo PP no Parlamento Galego, celebramos duas charlas no Saviñao.
No pasado mes de marzo estivemos en Vilelos e en Currelos, explicándolle aos veciños e veciñas por que rexeitamos a Lei de Augas.


ACTO DE VILELOS, NO QUE ESTIVEMOS ACOMPAÑADOS DE FERNANDO BLANCO

ACTO EN CURRELOS NO QUE CONTAMOS COA INTERVENCION DA DEPUTADA MARIBEL SANCHEZ




A Lei de Augas da Xunta do PP "vai duplicar ou triplicar o que imos pagar pola auga"

O conselleiro de Medio Ambiente ven de anunciar no Parlamento galego a súa intención de incumprir a Lei de Augas que el mesmo promoveu e que aínda non leva en vigor dous meses. O feito en si é moi grave e só se pode entender en clave electoral. Reafírmanos no que moitos levamos meses denunciando: a nova Lei de Augas é inxusta, ten un claro afán recadatorio e só a presión cidadá conseguirá que non se chegue a aplicar.

Trátase dunha Lei nacida pola porta de atrás e enxendrada de costas aos veciños e aos Concellos. Aprobouna o PP en solitario a base de rodillo parlamentario e desoíndo recomendacións do Consello Económico e Social e rexeitando as emendas da oposición, empresarios, sindicatos e ecoloxistas.

O princial obxectivo desta Lei non é medioambiental, é recadatorio. A propia memoria económica da norma prevé duplicar os ingresos por este concepto pasando de 34 millóns a 68 millóns de euros. Esa diferenza sairá fundamentalmente dos petos das e dos contribuíntes.

A partires de agora, pagarase polo consumo da auga real ou potencial con independencia da súa procedencia (rede pública ou privada), subtituíndose o antigo "canon do saneamento" por dous novos tributos: o "canon da auga", que pagarán todas as persoas que se abastezan de redes públicas, de traídas comunais ou de pozos particulares, e o "coeficiente de vertido" que se aplicará aos que vertan auga a unha depuradora xestionada pola Xunta de Galiza e que na práctica implicará multiplicar o "canon da auga" por dous